Pare stižu na točkovima

Bez autora
Jun 07 2010

Investitori iz sektora autokomponentaša zainteresovani su za ulaganja u Srbiji i neće prespavati leto, već će krenuti u potragu za najboljim lokacijama. Kako kažu u Agenciji za strana ulaganja, nedavno održana investiciona konkurencija bila je pun pogodak zato što je na jednom mestu okupila velika imena iz industrije autodelova. Održali su 25 sastanaka najviše sa kompanijama iz Italije, Slovenije i Nemačke, dok je razgovarano i sa po dve iz Amerike i Japana. Najveći broj je zainteresovan za poslovanje sa “Fijatom” jer u tom slučaju imaju garantovanog kupca. Ali, predstavili su im i Niš, Zaječar, Kraljevo i Novi Pazar. U tim gradovima bi novi ulagači imali i veće podsticaje u odnosu na Kragujevac, gde će “Manjeti Mareli” uložiti 60 miliona evra i zaposliti 400 radnika. Posebno interesovanje pokazali su proizvođači velikih delova poput sedišta, branika i izolacionih panela, kao što su kanadska “Magna”, japanski “Denso” i američki “Džonson kontrol”, jer se zbog visokih transportnih troškova isplati graditi fabrike blizu “Fijata”.

Pare stižu na točkovimaInvestitori iz sektora autokomponentaša zainteresovani su za ulaganja u Srbiji i neće prespavati leto, već će krenuti u potragu za najboljim lokacijama.

Kako kažu u Agenciji za strana ulaganja, nedavno održana investiciona konkurencija bila je pun pogodak zato što je na jednom mestu okupila velika imena iz industrije autodelova.

- Održali smo 25 sastanaka najviše sa kompanijama iz Italije, Slovenije i Nemačke, dok je razgovarano i sa po dve iz Amerike i Japana - objasnio nam je Aleksandar Miloradović, savetnik u Agenciji za strana ulaganja.

- Najveći broj je zainteresovan za poslovanje sa “Fijatom” jer u tom slučaju imaju garantovanog kupca. Ali, predstavili smo im i Niš, Zaječar, Kraljevo i Novi Pazar. U tim gradovima bi novi ulagači imali i veće podsticaje u odnosu na Kragujevac, gde će “Manjeti Mareli” uložiti 60 miliona evra i zaposliti 400 radnika.

Miloradović ističe da su posebno interesovanje pokazali proizvođači velikih delova poput sedišta, branika i izolacionih panela, kao što su kanadska “Magna”, japanski “Denso” i američki “Džonson kontrol”, jer se zbog visokih transportnih troškova isplati graditi fabrike blizu “Fijata”. Interesovanje za pokretanje proizvodnje u Srbiji pokazale su i firme koje se bave pravljenjem odlivaka, otkovaka i presovanih delova. Ključni razlozi za odabir Srbije su, kako kaže Miloradović, povoljna ekonomska klima, industrijska tradicija i radna snaga sa iskustvom.

- Jedan deo investitora sigurno će se opredeliti za Korman polje, gde će “Fijat” okupiti svoje komponentaše i Italijani će odlučiti ko će sve tu doći - kaže naš sagovornik. - Očekuje se da najveće kompanije iz tog sektora budu locirane u Kragujevcu, ali ima prostora da se drugi zainteresovani smeste u Niš, Kraljevo ili Zaječar.

Na investicionoj konferenciji autokomponentaša u Beogradu, prvoj u regionu, predstavilo se 155 kompanija sa tri kontinenta i iz 20 zemalja. Najviše ih je bilo iz Italije, Srbije, Slovenije, Nemačke, Japana, Austrije, a bilo je i predstavnika Amerike, Rusije, Velike Britanije, Švedske, Švajcarske, Holandije i zemalja iz regiona.

Saradnja

U Kragujevcu će se u sredu održati skup predstavnika udruženja, fakulteta i institucija iz Slovačke, Rumunije, Mađarske, Bugarske, Slovenije, Hrvatske, Austrije i Srbije. Formiraće se regionalna mreža naučnoistraživačkih i razvojnih institucija u autoindustriji.

Kako je objasnio Igor Vijatov, direktor “Autoklastera Srbija”, radiće se na pokretanju pilot-projekata istraživanja i razvoja, kao i na pružanju podrške partnerima pri rešavanju specifičnih pitanja vezanih za automobilsku industriju i tržište rada. Ključne oblasti saradnje su predstavljanje primera dobre prakse iz regiona i unapređenje razvoja grupacija.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik